PAYLAŞ

Ekinci ,1963 yılında Diyarbakır’da doğdu. 1987 yılında ODTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi.

1991 yılında Ankara’da Boran Ekinci Mimarlık Bürosu’nu kurdu, 1994 yılından itibaren İstanbul Boran Ekinci Mimarlık’ta çalışmalarını devam ettirmektedir.

Boran Ekinci’nin Çalışmaları

Marinalar, olimpiyat köyleri, ofis binaları ve AR-GE binaları gibi çok farklı işlevlerde binalar tasarlamakla beraber ağırlıklı olarak konut projeleri yapmayı sevdiğini dile getiriyor ve konut projelerine odaklanıyor. Ulusal yarışmalarda kazandığı ödüllerin yanı sıra, Mies van der Rohe Ödülü 2005 ve Aga Khan Mimarlık Ödülü 2007 gibi uluslararası ödüllere de adaylıkları bulunmaktadır.

Hiyerarşik bir yapısı olmayan Boran Ekinci Mimarlık, tüm mimarlarına eşit sorumluluklar yüklemektedir. Her mimar en az bir projenin başlangıcından bitişine kadar gelişen sürecin tamamından sorumludur. Bu çalışma şekliyle, genç mimarların kıdem düzeni olmadan hızla tecrübe kazanmaları sağlanmaktadır.

Projeler ağırlıklı olarak konut projelerinden oluşuyor. Projelerin çoğu çevreyle uyumlu olarak tasarlanıyor. Açık-kapalı alan ilişkileri projelerde öne çıkıyor. Bodrum Gümüşlük Kooperatif Evleri projesinde yapıyı doğa ile bütün bir halde olarak tasarlamış. Açık, yarı açık, kapalı alan silsilesi doğa ile birlikte tasarlanıyor. Kapalı ve açık alanları karşılaştırdığımızda açık alanların fazla olduğu bariz belli oluyor. İklim, rüzgar, güneş gibi fiziksel etmenler çok iyi değerlendirilerek açık alanlar tasarlanıyor. Bununla birlikte ağaçlarla iç içe bir ortam kuruyor bu sayede yaşanılan mekanda yeşille ilişki kurabiliyorsunuz ve birkaç adımda ağaçlara ulaşabiliyorsunuz.

Narlıdere Evi

Narlıdere Evi – Fotoğraf © Arkiv

Narlıdere Evi, İzmir Narlıdere ilçesinde mandalina bahçelerine komşu olan bir bahçede yer almaktadır. Formu ile Boran Ekinci’nin diğer konut projelerinden ayrılıyor. Tek katlı lineer plana sahip yapı çelik kabuk ile örtülmüştür. Kabuğun tasarımı iç ve dış mekan arasındaki ilişkiyi sağlamış aynı zamanda gölgelikler oluşturmuştur.  Kabuğun altındaki lineer planlı yapının dört cephesini de şeffaf yaparak maksimum görüş alanı sağlanmıştır. Kabuğun üstüyse karolaj bir desen ile kaplanarak, yapının bulunduğu çevrede fark edilmesi sağlanmaya çalışılmıştır. Kabuk tasarımındaki karolaj desenin yapı ile uyumlu mudur? Uyum olması gerekir mi?

Beykoz Riva Evi

Beykoz Riva Evi, Fotoğraf © Arkiv

Beykoz Riva Evi, geniş bir arazide çiftlik olarak tasarlandı. Yapının inşasında CLT malzeme ile yeni bir yapı tekniği kullanılarak birçok aşamanın hızlanması sağlandı. Aynı zamanda yapıda uygulanan teknik sonucunda sade bir görünüm oluşturuldu. Bu da yapının doğaya ne kadar saygılı olduğunu bizlere gösteriyor.

Şişecam AR-GE Binası

Şişecam AR-GE Binası, Fotoğraf ©Mimarizm

Şişecam AR-GE binasının çatısı  doğal çevre uyumlu şekilde yeşil tasarlanarak yapının çevre dostu karakterini güçlendirmektedir. Leed sertifikasına aday olacak yapıda en üstteki teknik hacmin çatısında yer alan Fotovoltaik paneller ve binanın tüm cephesinde devam eden düşey cam güneş kırıcılar ile Binanın çevre dostu ve enerji verimli kurgusunun güçlendirilmesi hedeflenmiştir.

Arel Üniversitesi, Boran Ekinci Mimarlık Buluşması (2018) Mimarlar Ne Der+?

Katılımcılara buluşmadan önce sunulan kaynaklar:

http://www.boranekincimimarlik.com/#/tr/projects

http://www.mimarizm.com/makale/boran-ekinci-mimarlik-in-oykusu_113365

http://www.arkiv.com.tr/ofis/boran-ekinci-mimarlik/8325#soylesi

http://www.arkitera.com/proje?&filtre[tasarimci]=6415

http://www.arkitera.com/proje/784/bodrum-sira-evler-reef-loft

http://www.arkitera.com/soylesi/253/ben-konut-isini-seviyorum

http://www.arkitera.com/soylesi/945/boran-ekinci-ile-bodrum-kooperatif-evleri-projesi-uzerine-soylesi

Katılımcılar:

  • İsmail Aydın
  • Taha Atakan Avcı
  • Türkan Caran
  • Salim Aktaş
  • Şevval Şahin
  • Bilal Kaya
  • Yağmur Çakır
  • Ahmet Özgötürücü
  • Semih Gül
  • Türkan Kalay
  • Zehra Karapınar
PAYLAŞ
Önceki makaleII. Uluslararası İç Mimarlık Eğitimi Sempozyumu
Sonraki makaleArşimet’ten Magdeburg Su Köprüsü’ne
Ölçeğin insan olduğu mimarlık, toplumsal bir eylem olmasının yanında mimarlık kültürüne dahil olan, muhatap olan herkesin, kentlinin ortak ürünüdür. Kentte söz sahibi olan insan, günümüz yapılaşmış çevresine ne kadar duyarlıdır? Toplum düzeyinde mimarlık bilinci oluşmadığı sürece gerçek manada iyi tasarlanmış kentler ve kaliteli bir çevre oluşması da mümkün değildir. Bu bilincin oluşmasında mimarlık öğrencilerinin rolü oldukça önemlidir. Bu sorumluluğu edinen bizler, mimarların kente, kentliye, bizlere neler dediklerini tartışmak ve üzerine bir şeyler koymak üzere “Mimarlar Ne Der +? “ tartışma serisini düzenliyoruz.

BİR CEVAP BIRAK

Lütfen yorumunuzu giriniz
Lütfen isminizi buraya giriniz